Saturday, December 23, 2006

jag skyller allt på dig

jag är värdelös på att handla julklappar. jag kör med principen '1 till dig, 2 till mig' vilket betyder att ungefär två tredjedelar av dagens spenderade pengar gick till julklappar till mig själv. skeppet sjunker, jag fick lön för bara en vecka sen och jag har inte mycket kvar. men jag har ju fina saker.

när någon, som den personen, frågar; varför flyr du hela tiden? är det svårt att förklara, varför jag egentligen alltid åker. men jag ser det inte som en flykt längre. jag tror inte att jag är lyckligare i paris, malmö, london, umeå, kina. det handlar nog om att min ribba, som jag själv satt upp för mitt liv, är så hög att jag knappt ser den. jag ser omedvetet och utan vilja ner på människor som inte åstadkommer något. som är nöjda med att ha ett byggjobb eller ett kassajobb och liksom inte funderar på något annat. men den personen är förmodligen lyckligare än jag. inte för att jag är olycklig, tvärtom. förutom den senaste veckan då allt verkar ha gått emot mig, droppen som fick bägaren att rinna över är att vi inte kan förstå vad som hänt med selma. lille vän.

jag var ute igår har jag hört. jag minns att jag kom in, men jag minns inte att jag kom ut. imorse hittade jag ett garderobskvitto och ett taxikvitto, så kvällen var ju iallafall sann. och trevlig! jag har inte träffat folk sen stenåldern så det var kul att, som vi säger i folkmun, 'alla var där'.

kul att mitt lovelife ligger below zero. det närmsta lite love jag kommer är oskyldigt mailande och sms:ande med en kille jag träffade i london. go jul

1 comment:

Anonymous said...

berätta om dina shoppingfynd! visa bilder också!
pusspuss
/Hanna