Tuesday, March 06, 2007

suffer for fashion

helgen var inte nådig. i lördags jobbade jag till 22.15 och började inhalera alkohol right outside the door. träffade teresa på bussen och åkte till gamla kollektivet i fittja och möttes direkt av alkoholiserade kära vänner och teens som hånglade instängda på ett rum. kvällen fortsatte i samma anda och det var som att vara tillbaka på gymnasiefesterna; fylla, hångel, spya. för andras del då, jag höll mig i skinnet. festens fjortistema skyller jag på 17åringarna även fast dom var en mindre bestående del av festen. well well. jag skulle såklart jobba dagen efter och orkade inte ens titta åt duschen utan luktade säkert som den där bålen som serverades dagen innan, dvs ungefär som häxorna från pappas barskåp back in the days. hann hem och sova innan jag skulle upp och jobba och vid 10-tiden kom chefen med sina puppy-eyes och var allmänt vänlig och självklart endast pga att han ville att jag skulle jobba till 22. jag lärde mig aldrig det där med att säga nej i min uppfostran och stannade fromt kvar och var hemma halv 12. idag kände jag mig skakis när jag reste mig upp, vid halv 2.. hrm. kan vara lördagens eskapader som sitter kvar i benen. och snart ska jag iväg och mönsterkonstruera. jag väntar på att mina beställda kläder kommer på posten, kunde självklart inte hålla mig till att beställa endast skjortan utan beställde typ hela nät-butiken. det är farligt när det börjar närma sig löning och kontot är tomt och man kan beställa kläder på faktura som inte ska betalas just idag.

på fredag fyller min lillesyrra 17 år och då ska jag till mamma och mamma brukar bjuda på vin. dom praktiskt taget häller det ner i min strupe men tidigare gånger när det nalkats vindrickning har jag varit tvungen att bespara mig eftersom väckarklockan ringt 05.00 dagen efter men alltså inte denna fredag och här ska inte besparas någonting. nu har jag dessutom varit utan leg i 6 veckor så om man inte kan gå ut och bli aningens överförfriskad får man åka hem till mamma.

1 comment:

adam said...

läsa läsa