Thursday, September 20, 2007

idag blev en av mina bästa tjejer här, hanna, 20 år! den damen försover sig alltid så vi väckte henne med en snygg väckarklocka vi köpt och en budapestbakelse och ett oerhört morgonrassligt 'ja må han leva'. och ikväll har halva klassen varit i vår korridor och ätit marängswiss och kollat på djävulen bär prada. jag läste ut boken häromdagen och fy fan vilken dålig filmatisering. våga vägra hollywood. ibland.

tightsen blev inte klara idag heller. vi hade sömnad hela dagen och när jag skulle börja sy efter skolan blev det fel på en gång och jag kände att jag behövde en paus från sömnandet. istället har jag nästan stickat klart halsduken som emelie i min korridor ville att jag skulle göra åt henne. fruktansvärt långtråkigt att sticka en 2 meter lång svart halsduk. och ryktet har spridit sig så 2 till vill att jag ska göra till dom. man kan ju inte säga nej när man är i början av karriären så att säga. ha ha ha.

sedir är en sån himla fin vän! vi hade världens bästa pepptalk idag och nu är jag verkligen taggad och idérik. jag har tusen idéer på plagg som jag vill sy och när jag någongång skulle tänka mig att börja sy herrkläder så har han lovat att köpa varenda ett. jag älskar den killen.

det är 4 månader kvar till praktiken och samtidigt som jag är oerhört lättad över att jag redan fått praktik så är jag så fruktansvärt nervös. nämnde jag att jag ska vara hos en av sveriges bästa designers/bäst klädda kvinnor? jag kanske glömde säga att jag ska på MODEVECKAN. tydligen så hade praktikanterna förra året hamnat i både tv och tidningar på första raden på modevisningarna. vad fan ska jag ha på mig där? jag har inga problem med att prata med folk jag inte känner och vara social och jag är en jävel på att kläcka ur mig fel saker vid fel tillfällen.

1 comment:

Anonymous said...

som sagt, bär svart och undvik könsord (ex "kuken") så går det bra :)