Thursday, March 06, 2008

you make me smile please stay for a while

godmorgon världen! min inspiration är pånyttfödd och jag har nog aldrig sytt så mycket på så kort tid. det är underbart att vara tillbaka i skolan, nu kan jag lägga dom senaste veckorna bakom mig! idag är det dags för möte om modevisningen vi ska ha i maj och det känns lite vemodigt att det redan ligger på tapeten, att alla lov utom påsklovet är avklarade och att det är dags att börja se sig om efter vad man ska göra i höst. det finns inget annat jag vill göra än det här haha men jag ska väl försöka komma in i göteborg för det är det enda jag kan tänka mig. arbetsprover och sånt är inte riktigt min grej.

jag hade film-maraton när jag var hemma från skolan och min sweetlove var på sin praktikplats och aldrig har jag sett så många bra filmer på kort tid. juno var helt fantastisk. 1408 var väldigt väldigt överdriven men bra på sina ställen, number 23 var inte dålig nånstans, capricciosa var långtråkig men vettig, wickerman var spännande och oväntad, sen såklart mina favoriter hundtricket och butterfly effect (haha) och såklart den alldeles fantastiska och hjärtskärande the notebook. jag har aldrig uppskattat film speciellt mycket men det senaste året har jag blivit helt tagen. jag skulle kunna sitta instängd i ett år och bara kolla på film så länge jag får sticka.

en stilla undran, varför, varför förvandlas man till den kaxiga rebelliska lilla 14åringen varje gång man har pms? man blir grinig, tar ingen kritik, ska i princip göra tvärtom och börjar gapa och skrika om man inte får som man vill. jag är 21, man tycker ju att man borde växa ifrån det men den lilla flickan i en flyttar nog aldrig ut.

på söndag fyller min lillasyster 18 år. min lilla lillasyster som jag ibland nästan tror är äldre och visare än mig men samtidigt alltid kommer vara 5-6-7-8 år i mina ögon.

No comments: