Saturday, August 30, 2008

fan vad denna veckan gått fort. minns knappt vad vi gjort i skolan eller jo gjort ännu mer kjolmönster och sytt detaljer och haft en riktig ekonomilektion och jobbat två och två med kjolmönster. ekonomi har vi med en riktig ekonomilärare som dessutom också gått på tillskärar så hon vet vad hon pratar om, lite skillnad från bondhögstadieekonomin i värnamo. tyvärr var teckningen i torsdags inställd, jag har sett framemot det eftersom det bara verkar vara modeteckning och inte en massa annat. men hur mycket jag än älskar tillskärarakademin så älskar jag nästan helgerna ännu mer, det är dessutom så skönt att åka hem till en lägenhet och inte vara på skolan 24/7. men jag kan inte låta bli att vara lite nostalgisk och avundsjuk på dom som började i värnamo i veckan.. nu är det deras lärare och deras sysal osv. jobbigt i hjärtat men å andra sidan är det gjort och jag har kommit vidare! kan knappt fortfarande förstå att jag verkligen går där jag går.

kära bloggen dessutom har min älskade kille fått jobb äntligen äntligen. tyvärr innebär det många kvällar ensam i lägenheten men det är också bra eftersom jag är som mest kreativ när jag är ensam hemma.

pratade med min syster johanna häromdan och hon och hennes kille har skaffat en kattunge som heter martin beck. vår katt heter josef och har automatiskt fått namnet josef fritzl. vi får hålla dom borta från varandra.

det är fint väder i göteborg och jag vill åka och BADA men min kille säger att det är för kallt! jag vill inte tro honom

3 comments:

Anonymous said...

lol fritzl

jessica said...

vi brukar låsa ut honom

Anonymous said...

LOL