Saturday, September 20, 2008

oh sköna lördag. och sköna sköna höst, jag älskar dig! jag gick upp 9 idag trots att jag svurit varenda morgon denna vecka när väckarklockan ringt att jag skulle sova till 12, minst. och jag går aldrig upp tidigare än 10 i vanliga fall, men idag gjorde jag det och jag började med att sy ihop erics färdigstickade tröja i så härliga höstfärger och material att jag överväger att säga att den har kommit bort för att få behålla den själv. vid 10 började jag klippa ut foder till kjolen och jag lovar dig kära medkämpe att aldrig mer göra en avancerad kjol, herregud kjolar brukar gå på typ 2 timmar att göra, den här har tagit minst 20.
höll på med den där kjolen och lite allmänt dansande i lägenheten fram på eftermiddan och sen gick jag och T en promenad från kungsportsplatsen till linné i det härliga höstvädret och stannade och fikade på condeco, drack té och åt morotskaka, på uteserveringen! med höstlöven fladdrandes under bordet. vi fortsatte upp på linnégatan fram till slottsskogen och gud vad jag älskar linné. det är som paris, london, italien ja hela europa i ett område. vi gick tillbaka till vasa och tog spårvagnen hem eftersom man ska få straff för att man fortfarande som tjej vill ha pumps och jag är en van pumpsbrukare men mina tår har börjat göra uppror tror jag, dom viker sig och klämmer sig oavsett vilka klackisar jag har och det gör så jääävla ont för att skrika rätt ut.
kom hem och skulle träffa lisa och emma men ödet sa emot mig, fortsatte sy på kjolen, var tvungen att handfålla för jag gjort fel så det har tagit typ hela kvällen men det blev så himla mycket bättre och den blir så fin. började på mönster, hatar mönster. eller iallafall att ändra i efterhand. orkar inte tänka på centimetrar, ändrar när jag syr efter behag och orkar inte bry mig om var jag ändrar bara det blir bra. meen måste väl lära mig det också. redovisning på måndag.

nu äre lilja 4-ever på tv. hemska hemska film. usch jävla äckliga gubbslem

ps. käka aldrig på grekrestaurangen vid saluhallarna. dålig service och lite mat och dyrt. man får fan mer mat när man köper en falafel för 20 spänn än vad man får på såna där dyra skitställen. ds

2 comments:

Anonymous said...

så får jag säga det än en gång, handfåll är grejen! man tjänar så sjukt mycket tid på det! Sy nålar åt folket!

jessica said...

i de flesta fall ja! men eg inte i min grundidé, men det blir ju alltid bra tillslut!