Thursday, October 23, 2008

snurrar, det snurrar. i min skalle

åh du sköna trötta dag. lagom skönt trött har jag varit hela dagen. började med att kladda med färg och försöka måla material på olika vis. jag älskar modeteckning och rita och skissa tack vare förra årets peppning om att alla kan och jag lärde mig på mitt eget sätt och nu, nu vet jag inte, det är så jävla trist att en lärare ska förstöra ett ämne man uppskattar. meen som med mönstrena och journalistiken man ska lära sig grunderna innan man får göra som man vill så tålamod fröken, tålamod. dagens andra ämne som var ekonomi är det totala motsatsen med, förra årets lärare var en bondläpp som med pipig röst undervisade högstadie-elever och blev nervös av att behöva undervisa ett gäng textilelever och inledde första lektionen med att säga 'ni är inte intresserade av det här, ni vill bara sy'. nu tycker jag ekonomilektionerna är skitintressanta och har faktiskt lärt mig att tänka till och köper inte på mig en massa skit nu när jag inte tjänar storkovan, ändå försvinner pengarna någonstans.

imorgon är det sista andetaget innan lovet och det ska inledas med en helg i småland. resten av lovet tänkte jag ägna åt att sy om i min garderob tänkte jag, har så mycket som bara ligger. vissa åker till schweiz, london.. ja, jag ska ju som sagt till småland.

OM DET ÄR NÅGON SOM HAR CRACKAT PHOTOSHOP PÅ SKIVA ELLER PÅ DATORN SÅ SNÄLLA LÅNA TILL MIG, BRÄNN TILL MIG

2 comments:

Anonymous said...

men jag har ju det på skiva!!! har du missat det? med koder och hela skiten. Ett lov i småland är faktiskt inte fyskam! så det så.

jessica said...

meh, det har jag missat!! och jag tycker jag har efterlyst! får jag låna? är det skönt att vara hemma? vet du vad det värsta är med imorgon? ni är borta, modisterna är borta, mönster b är borta.. säkert resten också, utom VI!