Wednesday, December 10, 2008

NU ERE JULIGEN


igår hade vi julmys, jag lovis och josefin hemma hos johanna. jag är så avundsjuk på johannas såhimlafina lägenhet. gamla fina möbler, en fin gammal nästan rokokosoffa. ååh så fint! planen var först att vi skulle baka pepparkakshus men eftersom vi läser mönster och syr kläder så skulle vi vara lite spexiga (eller mest pretto kanske?) och göra en pepparkaksklänning med volanger och till och med ett himla fint uppritat liv. resultatet blev inte riktigt som vi tänkt.. johanna och lovis kämpade på medan jag och josefin satt och pratade om gaser och vilken artist man tycker är snygg, vem tycker ni? man som kvinna. johanna hade gjort egen tomtegröt som var perfekt och vi tryckte i oss godis och pepparkakor och någon glögg med ingefära och chili? jag föredrar hederlig blossa.. perfekt kväll hursomhelst! bildbevis på "klänningen" kommer så fort jag får tag på en bild.

idag är vi fria från skolan, vi ska nämligen till borås, textilmuseet närmare bestämt. resten av klassen åker om nån timma för att köpa tyger men jag är en fattiglapp så jag åker direkt till museet sen. annars är det byxprojekt på gång och som vanligt är jag peppad i början av ett projekt! men nää, det brukar vara kul rakt igenom. imorrn kommer papi+familj!!! och nästa vecka är sista veckan på höstterminen.. vi började ju nyss? tjyss

No comments: