Wednesday, January 21, 2009

för det mesta är det roligt och givande i skolan men idag var inte en sån dag. jag har varit lite dåsig hela dagen fortfarande men ändå inte speciellt trött så det beror inte på det, det har bara varit tråkiga lektioner, detaljsömnad och dräkthistoria. det senare är intressant men man blir så bortskämd när man aldrig bara behöver sitta och lyssna på någon som pratar och så har vi två såna lektioner i veckan (ekonomi också) och man tror man ska dö när man sitter där i stolen och får sittsår och synen och hörseln börjar svindla. men dagen började bra för jag som aldrig varit förtjust i manchester (raka motsatsen snarare) hittade ett bredrandigt grått manchestertyg i det nyinköpta tygförrådet (förrådet är inte nyköpt) i skolan och blev lite kär och såg direkt ett par byxor right before my eyes. det kanske inte låter snyggt men det kommer det bli. orkade inte stanna kvar idag och göra dom. jag åkte och shoppade istället. hittade äntligen ett par hyfsat snygga högklackade skor som passar för den här årstiden. slipper valet stå mellan klumpiga kängor och pumps.

idag hade vi första mötet om modevisningen i skolan också! det började pirra i magen, jag ser framemot det så himla mycket! men vägen dit är låång.. tänka kollektion, rita kollektion, sy upp kollektion osv. men apropå det här dåra så frågade jag hanna i andra klassen för ett tag sen om hon ville gå modell åt mig och hon sa ja och ba 'men då får du gå åt mig!' och innan hon hunnit säga klart sa jag bara 'NEEEEEJ'. jag har sån jävla scenskräck. men så idag på spårvagnen hem så frågade jag josefin om hon också vill vara min modell, och hon sa samma sak som hanna men mer "men du är ju mitt förstaval!" och hon hade tagit det för givet. först var såklart min spontana reaktion 'NEEEEEJ' men så började jag tänka efter lite ändå. jag kommer dö, jag kommer svimma, jag kommer spy av nervositet och jag kommer skaka sönder mina ben. men det viktigaste av allt är att jag tror att jag faktiskt kommer att göra det.

1 comment:

Anonymous said...

Go girl! Du klarar det! Det finns värre saker och du är stark! Jag lovar!