Thursday, January 01, 2009

gjorde du något som du aldrig gjort förut?
blev sambo, flyttade till göteborg. klarade av att plugga klart ett helt år och få intyg

höll du några av dina nyårslöften och har du några nya?
jag hade nog inga. det nya är att ta hand om mig själv, bli hälsosam och lugn i själen

dog någon som stod dig nära?
nej

blev någon/några av dina vänner föräldrar?
jo men ingen jag känner så väl

vilka länder besökte du?
danmark

är det något du saknade som du vill ha nästa år?
ja jag vill ha ork och kraft och en spark i röven när jag inte har det

vilket datum kommer du alltid minnas, och varför?
eeh vet inte, jag har dåligt minne

vad var din största framgång?
jag fick intyg från textilakademin, kom in på tillskärarakademin

största misslyckandet?
min brist på självdisciplin som lett till många diskussioner och tårar

har du varit sjuk eller skadat dig?
jag var sjuk typ hela februari. allmänt sjuk och trött

bästa köpet?
jag köpte min killes laptop. och utbildningen är ju inte gratis

vad spenderade du mest pengar på?
tyg & garn, skolan är som sagt inte gratis

gjorde någonting dig riktigt glad?
mina småsyskon, min kille, några få vänner. möjligheten att fått sy så mycket! och att jag bodde nära min familj hela sommaren

vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
dangerous och hej där haha. och pop the glock - uffie

var du gladare eller ledsnare under året jämfört med tidigare år?
ständigt upp och ner, men ändå lite gladare tror jag

vad önskar du att du gjort mer?
orkat mer. sytt ännu mer! och jobbat mer, det ska jag göra 2009

vad önskar du att du gjort mindre?
gjort bort mig, förstört för mig själv

blev du kär?
ja, eller jag var lite kär redan innan men det blommade ut i början av året

favoritprogram på TV?
jag tittar på allt

vilken var årets upplevelse?
grekiska festen? haha, jag vet inte, jooo modevisningen såklart

hatar du någon nu som du inte hatade förra året?
äh jag vet inte jag hatar lite random folks på stan lite så där, men annars går jag inte runt och hatar. eller jo det gör jag

bästa boken du läste?
jag glömmer bort vad böcker heter så fort jag lagt dom ifrån mig, jag läser ganska mycket

vilken var din största musikaliska upplevelse?
jag måste säga modevisningen även om det kanske inte är det frågan menar, men att se sina kläder på snygga människor till en pampig låt, adrenalin for sure!

något du önskade dig och fick?
min katt tillbaka, en lägenhet i göteborg. min kille. utbildningen

något du önskade dig men inte fick?
läs något inlägg nedanför

årets bästa film?
åh jag ser för mycket på film.. jag kommer inte på någon just nu. eller jo kanske, juno! och american crime

vad gjorde du på din födelsedag och hur många år fyllde du?
22 goda år. jag låg på stranden med min man och åt jordgubbar. på kvällen grillade vi på balkongen

finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
ja lite mer pengar att köpa lite mer kläder för. en solresa

hur skulle du beskriva din klädstil?
åh jag vet inte, bryr mig inte lika mycket nu efter värnamo haha.

vilken kändis var du mest sugen på?
DARIN

vilken politisk debatt engagerade dig mest?
i take a pass

vem saknade du?
min kära familj! efter skolan i värnamo saknade/saknar jag en del klassisar. och mina stockholmsvänner!

de bästa nya människorna du träffade?
min nya klass! min pojkväns familj och hans roliga trevliga vänner

en värdefull läxa du lärt dig i år?
nej det behåller jag för mig själv

något du fruktar inför nästa år?
jaa vad jag ska ta mig till i höst, var vi ska bo vad jag ska göra osv. och så fruktar jag litegranna vårterminen för att det kommer vara mycket att göra!

No comments: