Saturday, February 14, 2009

på måndag ska visningsskisserna lämnas in. jag har haft skisser i huvudet hur länge som helst men kan inte bestämma mig, kan inte heller få ner det på papper. mitt problem är inte att jag inte har några idéer, jag har FÖR MYCKET. kan helt enkelt inte bestämma mig, vill göra så mycket. ska skrapa ihop till 5 plagg, minst iallafall. 4 modeller och minimum 5 plagg, högst 10, tror jag? tänker dessutom vinter nu men när visningen är så är det nästan sommar, ska nog skippa att göra vinterkappan som finns i mitt huvud. sitter och googlar och sparar och tittar i på gamla sparade. ikväll ska jag sätta mig framför brasan och få ihop det. småste inte göra alla plagg på en gång, detta är inte sista chansen, men man vill ju få med det allra bästa. nästa år ska jag sy sy sy och jobba och spara pengar och sy ännu mer, inte gå i någon skola, jobbajobbajobba. sen bär det av till sydligare breddgrader.. om jag nu inte mot all förmodan skulle komma in på beckmans. men vad är oddsen för det?

No comments: