Thursday, March 19, 2009

så här var det. för två år sen så var jag på väg till london. jag hade kommit hem från malmö och jobbat ett tag och ville prova nytt igen. men jag blev hindrad av mig själv eftersom jag tänkte att jag skulle skaffa mig en utbildning och sen dra iväg, så att jag kunde göra någon nytta där och inte bara driva runt och festa och slackjobba. jag gjorde rätt. nu har jag pluggat i nästan två år och jag har inte glömt bort det där. jag minns fortfarande drömmen om london. men allt är så annorlunda nu. och det kväver mig, och hur jag än säger det så tas det på fel sätt.

jackson five from a car stereo singing
I want you back, want you back
just a year ago I would have danced so crazy
and now I think I wanna get back on that track
if I only could relax in this confusion,
if I could dance with you the way we used to
shake my hips to the revolution, if I could be naive again

No comments: