Wednesday, August 12, 2009

drömmar om italien

jag drömmer om florence! om dramatik, romantik, högklackat och designklänningar. jag drömmer om tjejkvällar med mina tjejer en varm sommarnatt, kanske i london? drinkar, måla naglar, dansa som bara vi kan. flyga genom europa som om det var inrikesflyg i sverige. att kunna leva och inte bara knappt överleva.

jag väntar på att jag ska få börja jobba och lägga undan på sparkontot. för nästa år vid den här tiden sitter jag på ett plan till florence, london eller paris!

just nu befinner jag mig i en lägenhet i bromma. med bara det nödvändigaste. längtar efter min symaskin med tillbehör och nog med pengar för att handla på dollys och i sundbybergs tygaffär. ska köpa en ny skissbok och alltid bära den med mig. hittills i stockholm har jag suttit på uteserveringar i varma sommarnatten, dansat under bron, gått promenader runt sjön och suttit i solen i tanto. känt mig ensam och dum har jag också gjort. ikväll blir det ännu ett kärt återseende. jag trodde för ett år sen aldrig att jag skulle säga det här, men det finns inget bättre än sommaren i stockholm! min stad.

No comments: