Thursday, August 13, 2009

vad jag inte gillar med stockholm är att folk ska vara så jävla märkvärdiga hela tiden. läste precis oscar gullbergs blogg;

"Jävligt värt att bo på den nya campingen (”Viksgårdscampingen”) och slippa all lera och skitlukt. Riktigt schysst med DJ-tältet som WESC hade på våran camping också. Många schyssta DJ-set hann jag se och dansa till."

jag kommer speciellt få en arg stockholmare på mig, men är märken så jävla viktigt? vad du har på fötterna, över axlarna? det är så jävla tröttsamt. jag älskar stockholm, förutom det. jag är snyggt klädd, men mina kläder kostar inte 2000kr styck, och jag skryter inte om märken i bloggen. "hhihiheeh herromdagen köpte jag en jäättefin blus från acne och jag fick supersnygga skor från nomame! ohmygood". nä nu ska ni få höra sanningen. mina bästa jeans har jag gjort själv, c'etait moi et moi seule, och de flesta av mina kläder är secondhand eller köpta på rea.

2 comments:

elin dahlman said...

jag håller med dig Jessica!
halva nöjet med kläder är väl att komma undan billigt så man kan köpa fler?
det finns inget som gör mig så glad som ett second hand-fynd. Dessutom så har ju varenda jävel ex: acnes nya klänning, är det då inte roligare att ha någonting som ingen annan har?

jessica said...

eller hur! det är ju charmen med det hela, att gå och fynda och rota och som du säger, komma undan så billigt som möjligt så att man kan köpa mer, hehe. hellre 20 plagg än typ tre dyra, hur kul är det, inte värst mycket variation eller hur?

om man sen kan sy som du och jag är det ju iofs ännu bättre!