Tuesday, August 15, 2006

freedom is what you think it is but there ain't no train to stockholm

kära blogg och alla som läser (hanna). jag har ett dilemma som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. det är så här att jag har fått ett erbjudande om att dra från landet igen. denna gång handlar det om schweiz. det är en tjej som saknar sverige för mycket och vill lämna sin au pair-familj och flytta hem i oktober. så då kan jag få ta över hennes plats, i någon stor stad som inte är huvudstaden (jag och geografi), ha en egen lägenhet (som familjen betalar såklart), jobba 5 dagar i veckan, bra tider, få mat hos familjen (utom på helgerna, men vem prioriterar mat anyway) och ändå ha 6000 kr i handen varje månad. ingen snål au pair-familj med andra ord, OCH, dom pratar svenska. plus att hon sa att man träffar mängder med nya människor från olika länder hela tiden. det är som gjutet för mig. men kruxet är att jag inte vet om jag vill lämna mina vänner igen, det har blivit för många gånger. jag lämnade stockholmsvännerna för 4 månader i paris, mellanlandade i stockholm igen men flyttade direkt till malmö. och sen tillbaka till sthlmsvännerna och lämnade malmövännerna. vilken röra, men ni fattar. orkar jag en gång till? stabilitet, vad är det? jag har ju ändå sagt att jag inte vill gifta mig, men ibland känner jag mig som en luffare som drar runt med säcken på ryggen. samtidigt som jag vet att jag säkert kommer hinna vara less på stockholm när det nalkas november. kära blogg, vad ska jag göra?

5 comments:

Anonymous said...

Jaha. Nu kan man lämna kommentarer också utan att vara medlem. Läckert.

jessica said...

tack honey! jag tänker också så men är samtidigt kluven. med kravet att du måste komma och hälsa på då.

daniel, visst är det ballt, den här nya teknologin?

Unknown said...

Åk! Längtar du hem för mycket så är det väl bara att åka hem igen, eller?

jessica said...

om du inte simmar genom geneve-sjön så får du äta upp din hatt. eller bh:n som jag lämnade, så blir du rosig om kinderna

jessica said...

det ärju din middag!