Tuesday, August 15, 2006

you´re still doing things i gave up years ago

jag inser nu efter två dagar hur non-fashion malmö är. man kan ta på sig i princip vadsomhelst och ändå se ut som en pärla.
"konstigt det där med kläder o städer". jag som tyckte jag avancerat min garderob åtminstone en aning hittar plötsligt nada, rien, att ha på mig. det är som att ha levt i stenåldern i ett år och sen komma tillbaka till nuet. jag får använda det som min charm, "jag ser sjaskig ut men jag är ganska snäll ändå". "mitt hår är lite ojämnt och ruffsigt men jag kan iallafall kommunicera och se glad ut". och iförrgår blev jag pikad för att jag pratade någon konstig form av skånska. jag har ju aldrig någonsin anammat skånskan. det är herregud som att födas på nytt. men det kanske är som att cykla, har man en gång lärt sig hur stockholm fungerar så kan man det. varför är jag egentligen så nervös? jag skyller på att det är "anställningsintervjun" jag ska på om en timme som sätter griller i huvudet på mig. jag har inte varit på en seriös anställningsintervju på.. aldrig. nej, dom där telefonjobben räknades faktiskt inte, då var de enda kraven att man kunde använda det svenska språket. det kan jag ju.

jag ska skänka en speciell hälsning till en lunda-påg som glömde nämnas i mitt sentimentala hejdå-inlägg några scroll ner pga hjärnsläpp. max, jag kommer sakna att se dig tvätta bilen och fånga in tjurarna (hästarna, kossorna?). vi ses på fittjas golden.

3 comments:

Unknown said...

Hej Jessica!
Du är ju värsta storstadstjejen (med sverigemått alltså, men du har ju bott i paris också). Jag bara vill flytta hela tiden, men det blir ju aldrig av. Men jag har lovat mig själv att jag ska bo utomlands innan jag är 25, mest på grund av den kalla svenska vintern.

jessica said...

hej niklas!
det kanske är sant.. och vet du vad? nu kanske jag är på väg till schweiz också, jag ska blogga om det också. du kommer ju ta dig någonvart. vet du vad? (jag hoppas och tror att du är den niklas jag tror). jag hittade ett gammalt brev jag fått av dig. vi var ju brevvänner! vad hände med det?

Unknown said...

Hej Jessica!
Jag är säkert den Niklas du tror att jag är (jag hoppas det). Vad härligt med Schweiz! Jag vill åka till alperna & åka skidor, men det får nog bli att åka till dalarna först. Tjejen kan ju inte åka slalom. Jag vet inte vad som hände med det där brevvännandet. Jag tror att det var du som skulle skicka ett blandband, eller om det var jag, men det blev visst inget av det. Fast det var väl typ 3-4 år sedan nu.