Thursday, August 24, 2006

wanna grow up to be, be a(t) debaser

vilket härligt dygn! jag mötte upp johan vid slussen igår och vi gick såklart till folkets kebab och åt stockholms godaste falafel. sen hookade vi upp med camilla, nihad och sören och gick till nånslags innergård vid nån slags kyrka (lite farligt, lite tragiskt). vi dividerade om vi skulle till baba eller skeppsbar, jag tjatade om debaser men det förslaget verkade läggas ner ganska snabbt. svag för baba som jag är så gick vi dit och jag höll mig lagom full hela kvällen och konverserade faktiskt, ja jag lyckades och jag kommer ihåg vad som sas. nästan alla var där. man börjar känna sig gammal när man känner sig vuxen bland 18-åringar. och malin fick i kön frågan "jaha, när fyllde du 18 då?". hon är 22.
och jag börjar tro på ödet. en karl jag träffade i paris för 1½ år sen på nån efterfest (alla sov, vi och nån parisare satt och lyssnade på cake hela natten) knackade mig på axeln på baba i julas vilket är rätt lustigt eftersom han bor och jobbar i paris. igår var han där igen och jag hann inte ens säga att jag numera är singel och nu borde jag får skämmas över föregående inlägg. eller, jag står fast vid det. vi kanske fortsätter ses en gång i halvåret, vem vet. tills han ber mig flytta till paris och gifta mig med honom. ja, så ska det nog vara.

idag ska jag ta min ta-en-öl-på-debasers-uteservering-oskuld. jag har alltid varit så liten.

3 comments:

Anonymous said...

loves debban <3

Anonymous said...

Stephii: Jag gillar din blogg! :) Lycka till med allt. Mer kärlek till oss alla!

jessica said...

HAALLÅ. jag är slut, idag är första gången jag har sovit ut. helt förstörd, men TIMLÖN. ja komsikomsi. men kanske nästa helg? mycket besök nu. min kvinna, jag saknar dig! idag är jag ledig btw.