Saturday, September 02, 2006

one, two, princes kneel before you

jag har alltså inte bloggat på över en vecka. inte för att det inte hänt någonting, men egentligen ingenting jag kan skriva om här. folk pratar så mycket ändå. igår var min första lediga dag på en vecka, den firades ganska rejält i förrgår. kvällen slutade med att ölen som vi smugglat med från debaser slungades ut i, på, och utanför min väska och albin fick lyfta mig av tunnelbanan. jag var trött. det bästa förra helgen, förutom besök från skåne, var att mannen på bilden dök upp från ingenstans utanför trädgården, kramen höll i sig i säkert en kvart och sen försvann han. jag älskar fan dig karl! det sämsta som hänt den här veckan var avslutet på gårdagen. vi satt i tanto och körde ölspel och champagnen öppnades (jaja, bubbelvin - champagne, same same) och högg av halva min tand. så nu låter jag inte bara som en groda jag ser ut som en muterad sådan också. så nu ska jag göra mig skitsnygg, åka till folktandvårdens akutmottagning ett antal timmar (sveriges sjukvård osv osv) innan jag får åka ut till universitetet, halvdricka lite öl eftersom jag, dum som jag är, tackat ja till att börja jobba klockan 9 imorgonbitti. en söndag. bara att bita i det sura äpplet, jag blir ju rik.

det värsta är att det konstant känns som att något saknas. nej jag är inte deprimerad och nej jag sitter inte hemma och tycker synd om mig själv. jag fortsätter drömma om det ljuva livet eftersom jag vet att jag kommer vara med om det, är med om det. det är bara en känsla av att något som borde finnas inte finns. jag kanske är redo att gifta mig, lägga ner mitt liv som party(drama)queen och vara hemma och ta hand om huset, påta i trädgården, spela bingolotto på söndagar, gå ut med hunden, vattna blommorna, bjuda över kristina och lasse i grannhuset på grillning på altanen. eller, vänta nu, jag har ju ett rykte att tänka på. princes, princes who adore you.

No comments: