Tuesday, September 05, 2006

excuse me, too busy

säg hej och välkomna till den nya fröken bengtsson! jag ska bli en sund och chic singeltjej. jag ska äta nyttigt, fortsätta mina promenader genom stan på vägen till och från jobbet, luxuösdricka vin, i lagom mängder, så att jag endast blir charmigt salongsberusad, och inte för ofta. jag ska peela naglarna och göra hårinpackningar och läsa böcker och dricka kaffe. tända ljus och ta en cigg i mörkret på balkongen (den sundheten får vänta). sen när chansen kommer så åker jag någonstans, kravlös, utan att lämna någonting sprucket, som gångerna tidigare. medan ni välkomnar mig, så välkomnar jag hösten. jag gillar hösten. men så grämer jag mig lite eftersom jag häromdagen funderade och konstaterade; jag har en förmåga att alltid lyckas bli kär på hösten, men inte denna höst. allt är annorlunda nu.

(jag konstaterade skamset att min blogg bara handlar om män, jag förstår inte hur det kommer sig. ändring på det.nu)

No comments: