Monday, September 11, 2006

september's not so far away

förra veckan bestod mest av jobb. helgen bestod av allt annat än jobb, även fast dom ringde och tjatade. istället flödade alkohol nästan som i orgier både fredag och lördag, jag var inte hemma före 3 någon av nätterna och jag kan med lättnad konstatera att jag fortfarande är ung. men en sak har jag lärt mig; ölspelet och nya skor är en ganska dålig kombination. livet känns ganska bra nu. jag bor inte längre bakom ett skynke utanför köket utan har bytt rum med vardagsrummet och har nu ett nästan lika stort rum som 1:an jag hade i malmö, med dörr! och nya möbler har jag fått, så nu kan jag börja packa upp, en månad efter flytten, det var.. på tiden. jag har jobbat så mycket att jag för 2 veckors jobb kommer få ut ca 5000 nu på fredag, allt går till skulder, men ändå, det är mer än jag tjänade på 2 månader i malmö. och hanna, jag ska förmodligen få en ny kattbebis! han är 3 månader och jag tror jag ska döpa honom till napoleon. han är släkt med sibylla, jag hoppas bara att han inte har kroppsdelar på fel ställen osv, men emmy sa att han var jättesöt. hur beter sig hankatter, någon som vet? kasper, som pappa och maria har, är allmänt efterbliven och har epilepsi så det är inte ett praktexempel direkt. men min brorsas katt lasse är soft.

förresten så börjar jag och dr alban bli rätt tighta nu, häromdagen frågade han efter jhoggort, väldigt prålig i sin 'on tour with dr alban'-tröja.

No comments: