Wednesday, October 11, 2006

i said i like it here can i stay?

räck upp handen alla ni som trodde att jag var i stockholm för att stanna, stadga mig, etablera mig osv. jag ser inga händer, och damn så rätt ni har. jag får panik i alla ådror och känner mig gammal när jag tänker att jag ska stanna här. jag känner mig gammal när jag varje torsdag/fredag tänker eller ofta säger högt "men gud, är det redan helg igen, tänk vad fort tiden går!". jag känner mig gammal när jag varannan vecka träffar min lillebror och varje gång (vaarje) påpekar att gud vad stor han har blivit, han som var så liten! jag känner mig gammal bland alla bitterfittor på jobbet och ja bland annat därför så tänker jag ge engelsmännen en julklapp genom att skicka dit mig själv i januari, lagom till när julruschen lagt sig. ja, turen att träffa undertecknad har kommit till london. jag har hört att det aldrig blir minusgrader i london. jag återkommer med mer intressanta fakta när jag slösurfat lite.

redan på lördag tänkte jag dock ge mig hän åt sydligare breddgrader. jag ska besöka min andra stad, malmö. möllan, bagdad, jallajalla, gyllene (eeh?), smuggelcigg. gud, det där livet känns så avlägset nu. men det ska bli jävligt roligt.

2 comments:

Anonymous said...

Jag ska ingenstans. Du däremot ska väl överallt förutom hit.

Carl-Oskar Linné said...

i helgen! då jävlar!