Friday, October 06, 2006

we went out dancing it was time we had fun

jag kanske är sent ute, men www.sysidan.se verkar vara en himla praktisk och inspirerande sida.

jag vet inte, men med tanke på att jag jobbar over average, brist på sömn, vetskapen om att A lämnar landet om 2 dagar, brist på pengar etc gör att jag känner mig små-irriterad hela tiden. eller det uttrycker sig mest när jag pratar med dom jag bor med, annars känns det som jag mår bra just nu, men jag menar aldrig att vara elak eller irriterad. jag blir irriterad för att jag aldrig orkar göra något när jag är ledig, plus att jag tackar ja till att jobba eftersom jag ändå inte kommer på något att göra istället för att bara sitta hemma. så igår jobbade jag 13 timmar, jag kan helt enkelt inte säga nej. och idag ska jag börja tidigare än vad som egentligen är sagt. jag klagar inte, jag älskar att veta att jag får pengar för det. men senaste veckan har det känts som jag inte får någon andningspaus. när jag väl är hemma och inte A är här så vill jag bara stänga dörren om mig och vara ifred, och det är ju inte alls likt mig.

i förrgår var det kanelbullens dag. det är lustigt vad mitt liv är annorlunda nu jämfört med för ett år sen, på ett positivt sätt, tror jag.

No comments: