Saturday, October 28, 2006

something i refuse to write about.. sorry

jag känner mig som det lilla barnet igen. jag är hos pappa och äter glass med chokladsås till frukost. "ta för dig av mat och godis" sa han innan dom åkte och jag kände visst inte mig själv för min tanke var 'hur fan tänker dom att jag ska hinna äta upp 4 maträtter och en massa snacks?!' som sagt, jag känner visst inte mig själv. de senaste veckornas dietande får ge vika för en helg at papa's.

nu har det hänt, det som jag gått och fruktat. min 16-åriga syster har skaffat kille! jag förbjöd mamma att låta dom sova över hos varandra. och jag ska ändå vara född i en modern värld. inte nog med att j a g (don't kill me) köpte vin till henne, nu ska hon börja sexdebuta och gå på föräldramiddagar. jag hade också min första pojkvän när jag var 16. min lilleyster kan, får och ska inte leva likadant som jag gjorde när jag var 16! hon ska sitta hemma i radhuset i skogås!

idag har jag en stor dag på jobbet, därför satte jag inte på en kopp kaffe utan en hel kanna. jag ska vara butiksansvarig i fem timmar och stänga butiken och bossa över dom små kassörskorna som sitter och förhoppningsvis är livrädda för mitt öde, jag kommer glömma låsa alla dörrar, säga fel till kunderna och bara driva butiken åt helvete. nä, jag jobbar inte fortfarande på den lilla dockhus-liknande butiken på östermalm. jag pratar om en gigantisk butik. som.. jag.. kommer.. driva åt helvete, helt enkelt!

kommer alltid på (trots alla dödsrivsår på hela kroppen) hur söt min katt selma är när jag kommer till pappa, deras katter ser helt mutanta ut, plus att boris är en tjej

är lite bakfull, vill börja sy ordentligt. ska rota i marias garderob sen

blir som ett töntigt litet barn bara av sms och saker jag får höra från folk, så töntig, köpte till och med vinet blue nun häromveckan men det hjälpte tydligen inte, kanske för att jag demonstrativt sålde det till min syrra. jag skrev ju att den här hösten skulle bli annorlunda, inga män, ska det vara så jävla svårt

No comments: