Saturday, March 17, 2007

släkten är värst

jesus amalia! min far ringde och sa att jag ska få ett syskon! ett till! ett riktigt med graviditet osv.min släkt är högst underlig och det är väl egentligen ingen idé att förklara, men jag ska försöka. okej, det är jag, jag är 20 år och har en storebror som är 23 som har samma mamma och pappa som jag. när jag var en sprattlande liten halvårsunge så gick våra föräldrar skilda vägar och 4 år senare kom min lillesyster johanna som är nyss fyllda 17 (inget konstigt än så länge). min mamma är gift med hennes pappa sen typ begynnelsen osv och hon har alltid varit min helsyster vad någon än försöker med, min ögonsten. för ca 5 år sen gifte sig pappa med sin nya kvinna och för 1½ år sen adopterade dom kristoffer från serbien, min dregglande söta lillebror. jag har en mormor i dalarna som jag träffat kanske 4 ggr i mitt liv, en farfar i västerås som det är ungefär likadant med. min farmor dog när jag gick i andra klass så den enda jag har är morfar, vilken morfar sen då, vi pratar om allt, allt, inklusive våra kärleksliv. mamma har ett antal syskon runtom i sverige som jag aldrig träffat eller träffat nångång, förutom min moster som mamma fick kontakt med efter 30 år för några år sen. mammas syskon har några barn så jag har några kusiner som jag träffade när jag var liten. jag har en faster som är osams med pappa så dom har vi knappt någon kontakt med längre, jag har inte träffat dom sen jag tog studenten. alltså inte mkt släktingar än så länge, egentligen är mina styvföräldrars släktingar mer som fastrar mostrar och mor och farföräldrar men anyways, nu börjar det verkligt konstiga. i november fick min 23åriga storebror en dotter, jag blev alltså faster, ett år efter att jag fått en lillebror, dvs lillebrorsan blev farbror vid 4 års ålder. och nu ska alltså pappa och hans fru få en bebis. ett år efter att pappa blivit farfar ska han bli pappa på nytt. det är verkligen en röra, ibland tror jag inte att det är min släkt det handlar om. det känns tryggt att jag och min syrra har lovat hela släkten att aldrig få några barn, det räcker som det är. my god. jag var tvungen att skriva ner det här mest för mig själv. som tur är har inga släktingar än så länge fått barn med varandra, så vitt jag vet. statement: på 2 år kommer jag ha blivit faster och storesyster två gånger.

No comments: