Monday, October 15, 2007

jag är en sån sverigetrotter. jag har under tiden jag inte bloggat (förlåt bloggen, men du är en tråkig vän alltså, det är inte så mycket ge och ta) har jag hunnit med stockholm och linköping. stockholm bjöd på vänner och bekanta, en fika på copacabana med mina finaste, drinkkväll hos teresa, en förengångsskull perfekt kväll på debaser, förfest i kollektivet i björkhagen med en inte alltför rolig utgång. det är liksom inte roligt att bli påmind om allt man gjorde kvällen innan och jag känner att det har gjorts 2 misstag på en vecka och ett av dom kommer jag behöva möta imorgon. som inte har med stockholm att göra alltså. linköping bjöd på högstadie aka juridikstudent-fest i en för lite lägenhet och en oskar som bara spelar schlagers och då förstår ni i vilket tecken hans födelsedagsfest gick i igår med samma typ av folk och 50 olika varianter av den mannen. men det var en lyckad helg med frukost på ett fik i en stuga och söndagsmiddag hos en klasskamrats föräldrar i ett stort hus ute på landet. linköping är en bra stad och min småstadspanik är som bortblåst.

jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. har inte haft någon inspiration dom senaste veckorna men nu när jag varit borta från allt vad sömnadssalen heter så har jag drömt om mönster och kläder jag vill göra så den lär vara igång imorgon igen. vi har börjat med kroki på måndagskvällar och jag trodde jag skulle börja apflabba för jag känner mig själv men efter en minut var det naturligt att en naken kvinna stod och informerade och skämtade om vartannat totalt näck. vi har börjat väva igen och äntligen har jag gjort klart min krage som jag gjorde förra vävperioden och smekmånaden är väl över eller vad man ska säga för folks verkliga sidor börjar komma fram och det går verkligen inte att älska 33 personer i en klass men det går att älska dom flesta. harrys har öppnat då äntligen men jag har inte hunnit med ett besök men inför ett planerat men avstyrt besök hade vi bastukväll och därefter ölspel i ett grannrum här, det där med alkoholförbud är liksom nånting som bara står skrivet i reglerna och dom är ju inte till för att följa.

jag har börjat sticka bebiskoftor, för närsomhelst vilken dag som helst så får jag ett syskon!

No comments: