Friday, October 19, 2007

nyvaket svammel

om en vecka är det lov och jag känner att jag varken har tid, ork eller lust att åka hem till stockholm. jag fick liksom nog för några månader när jag nyss var där och hade en ultimat helg, inte att jag inte vill träffa folk för det vill jag, men en vecka i stockholm kommer suga både musten och pengarna ur mig. plus att en vecka försvinner från skolan och sen snart efter det är det jullov sen efter jullovet är det praktik och sen påsklov och sen SLUTAR vi! jag vill inte! jaha och så när min inspiration har kommit tillbaka ja då måste jag åka härifrån för att nån konservativ gubbe på kommunen tycker att vi går på högstadiet och borde vila upp oss i en vecka. (jag är sjuk i huvudet, det är kanske inte jag som säger det här egentligen, vill inte ha lov, vad är det om liksom?). och hörrni, jag tror faktiskt inte att jag ska gå ut någonting över huvudtaget på hela lovet, jag ska jobba och springa i skogen och bara fika med folk och göra ingenting speciellt, kanske bara för att det förväntas att jag ska gå ut 7 dagar av 8 ungefär.

förresten kära läsare (jag vet att ni finns därute men ni vägrar ge er till känna) så tror ni säkert att pratet om att jag skulle bli en fit jävel var någonting som jag sa som tusen gånger förr men den här gången har jag hållit mitt ord! från det att jag skrev det har jag rört på fläsket 2-4 ggr i veckan, jag har nån slags självdisciplin därinne, det är bara så bekvämt med att sitta och trycka därinne men det kan faktiskt ge sig uttryck!

om ni tror att det är lugnt och skönt och kullagulla-liv härnere så tror ni fel. alla moment är stressmoment och varenda liten extratillkomst på schemat kan ge upphov till hjärtinfarkt. jag håller på att sticka en klänning, sy en klänning, sy en väst, sticka babykofta, väva en smyckesmatta att ha på väggen och så ett folkdräktsprojekt som vi iofs gör i grupp men det är ju ändå ett projekt, fatta att jag inte har TID att åka härifrån, jag har ju fan inte ens tid att sova!

No comments: