Saturday, December 22, 2007

stockholm i mitt hjärta osv! det är riktigt skönt att vara 'hemma' igen faktiskt. all kärlek till värnamo men man kan bli trött på att se samma 200 ansikten hela tiden och gå igenom en stad som är 100 meter lång. jag åkte en dag senare än alla andra för att få en extrakväll med stavros och hann sy en klänning, idag åkte jag till gamla fina söder redan vid halv 12, fick en snygg, ev två, jacka(/or) av min faster, powershoppade 14 julklappar på 1½ timme, lunchade med min kära teresa, hälsade på working class nahla och slutligen åt jag grekisk middag med mina föräldrar och diverse släktingar och nu sitter jag här och är inte alls det ute och svirar eftersom jag ska upp och arbeta, vad trodde du. jag köpte en julklapp (lögn) till mig själv också, ett par välbehövliga (heter det så?) vinterskor. nu känner jag mig nästan rånad, men vad fan ska man med pengar på kontot till, när man kan gå runt i dom? det enda negativa nu är att jag är sjuk och låter som en groda och att allt julfirande började redan i slutet av november och det har satt sig runt midjan, but who's counting. förövrigt säger jag jävligt härliga saker i sömnen, saker som "men gå härifrån nu, gå härifrån, jag och hanna ska gå hem, hanna vi går hem nu!" och "jag menar allvar nu, jag pratar INTE i sömnen, mitt mönster var med på tv, jag menar allvar!" och även så charmigt som "alla andra tror på mig när jag säger att jag är täppt i näsan, alla, utom du, du bara släpar med mig för att spela innebandy". jag är en sån charmös när jag sover! gow juwl!

No comments: