Tuesday, August 19, 2008

åh idag kom den riktiga skolpeppen, vi skulle skapa ett plagg utefter bilder vi tog på stan igår. min grupp gjorde en klänning som mest påminde om en muterad grekisk gudinna/muterad sjöjungfru/ubåt, medan alla andras var rena mästerverken men vi hade kul iallafall och det var kuul att sy även fast vi bara sydde kanaler. imorgon ska vi redovisa projekten och på torsdag börjar vanliga schemat och det ska bli så roligt att sy igen, har knappt orkat på hela sommaren så det kliar i fingrarna och det är en otrolig pepp att gå på en av de bästa textilskolorna i sverige. skolan är överfylld av inspirationskällor!

efter skolan åkte jag och karin och cajsa till järntorget och tittade efter möbler på myrorna men det var koma på den fronten, så vi åkte upp till stigbergstorget eftersom jag fått nys om en liten möbelaffär med begagnade möbler. sanningen var den att det var ett litet litet garage med möbler utan personal. shame shame, jag behöver en hylla och ett skrivbord till mitt arbetsrum. efter en lång promenad var vi tillbaka nere vid järntorget och tog en fika på ett jättemysigt mormorscafé. jag ger mig själv en guldstjärna idag eftersom vi var inne i flera secondhandaffärer utan att köpa något. två guldstjärnor ska jag förresten ha för att jag igår slängde en stor kasse med skor som var trasiga och som jag aldrig använder, det var en STOR bedrift för att vara jag.

ikväll har jag och min fina kille fyllt frysen och kylen med mat vilket var på tiden och nu sitter vi här med våra laptops och äter chips. jag är beroende av chips alltså, det måste finnas hemma annars blir jag tokig. nej jag är ingen 250kilos flåskärring, jag har fortfarande samma midjemått som för 2 år sen och jag älskar det för jag älskar chips

No comments: