Wednesday, September 24, 2008

idag har jag nyinvigt min nygamla cykel! det kändes som att sitta på en gammal tant med hjul. den var lite nervös och skakig men jag trampade på med cykelkorgen i sidan. cyklade till emmaus och hoppades på att hitta fina saker till lägenheten. vi har inga fina saker än. men jag får ju inte inreda hur jag vill när vi är två så jag vågar inte köpa alla fina saker jag vill ha. jag ska ta mod till mig men måste neutralisera mig. kompromiss heter det. jag har fått min sida av köksbordet, min sida av sängen. kompromiss. cyklade till ÖB och jag älskar såna affärer där dom har allt. billigt och kanske lite halvtaskigt så där men jag gillar det. köpte en liten lampa att ha i fönstret i köket. igår köpte vi ett gift pars första gemensamma köksbord som nu är vårt första gemensamma köksbord. tillfälligt, allt är tillfälligt. nu är köket min nya favoritplats. har suttit och ritat plaggskiss på kavaj vid köksbordet istället för att sprida ut alla papper i sängen och sitta med papper och penna i knät.
stopp i toaletten är det förresten. jag är ensam hemma och har druckit fanta och en kopp kaffe.

är så chockad att folk i min egen ålder och äldre beter sig som man gjorde på mellanstadiet. 'det här är en egen lek och man kan bara leka två stycken du får inte vara med'. alltså blir inte ledsen jag blir förbannad och tycker att det är så fruktansvärt töntigt. jag vill inte nämna namn men jag önskar att man kunde välja bort människor i sin omgivning

ska bli så skönt att åka hem nästa vecka. kunna säga larre och chirre och folk förstår vad det betyder utan att reagera

No comments: