Thursday, October 02, 2008

hur kan en stickning bara försvinna? det är inte som att jag brukar stoppa undan mina stickningar i skåp el dylikt. skyldig, någon?

imorgon åker jag till stockholm, endast för familjen. kanske att jag träffar adam och nahla och eric om jag hinner sticka klart kragen på hans tröja tills imorgon, jag är värdelös på att göra klart saker. annars är det för att fira min lillebror som fyller 7 redan. han kom hit när han var 4 för exakt 3 år sen och fyller redan 7. gud min blogg handlar nästan bara om mina småsyskon men det är bara för att dom är finast i hela världen. jag kan inte säga om min storebror att han är fin direkt, men jag gillar honom och han kommer också i helgen. och min lillasyster som inte har samma pappa som jag o brorserna och den minsta syrran, så alla 5 syskon ska samlas för första gången. familjen är det viktigaste. sa till pappa alldeles innan vi skulle flytta hit att det bästa jag vet är att se min lilla bror lycklig, för när min lillebror är glad så ser han ut som den lyckligaste i hela världen, den lyckan ser man sällan i någon överhuvudtaget, han är ingen vanlig liten pojke.

jag är hemma idag också, anger ingen ursäkt eller förklaring, det bara är så. har tid att ta igen. det är inte så att jag inte tycker om skolan, men jag börjar undra om jag har valt rätt. det ligger inte i min kreativa själ att mäta cm hit och cm dit och allt ska vara så exakt. jag VILL lära mig det, det vill jag och jag vet att det är nödvändigt men det dödar lite av min inspiration och motivation. jag vill skapa. nu tänker ni men vafan går du där för, jag sa ju precis att jag vill och det är nödvändigt. och jag vet man ska kunna grunderna för att kunna sväva fritt sen och jag lär mig det gör jag ju. och jag vill det här så otroligt mycket

No comments: