Monday, January 26, 2009

jag vaknade inte imorse heller, trots två väckarklockor. har legat i sängen till klockan 4 tung som en sten. men det där jäävla järnet ska inte gå ut över skolan så jag skulle fan käka spik om det innebar att jag blev piggare. men spik är rätt svårtuggat så istället har jag vart nere och köpt järntabletter, kosttillskott för veggisar, broccoli, blomkål, kiwi, apelsiner, clementiner, ärtor, spenat, nötter. sojaprotein, rotfrukter, paprika osv osv. sånt ska jag stoppa i mig framöver inklusive linser och sånt. det är nog bra för hela mig men speciellt mitt stackars huvud. blodsaft har jag hört ska vara bra också men jag vill inte gå in på affären och fråga efter blod. så nu har jag svalt den första järntabletten och ligger och väntar på resultat, jag har ju ändå inget annat för mig

5 comments:

Anonymous said...

Blutsaft heter det :) Jättebra! Var hos min doktor i sthlm imorse å jag har oxå lågt. Satsar på choklad, hört att det ska vara bra ;) Allt bra annars? Mail me! Puss

jessica said...

haha ja jag vet, jag har också hört det, men det låter så äckligt! vad sa läkaren att du skulle göra? jag ska på "utredning" om 2 veckor men jag orkar inte vänta så jag tog tjuren vid hornen själv! och choklad, det var det värsta :S kolsvart då hoppas jag? haha. förutom det här är det bra tror jag, lite dimmigt är det. jag mailade dig häromdan men fick inget svar på duvetvad.puss

Anonymous said...

Blutsaft är ganska så gott då det är vanlig saft för blodet och inte saft av blod. Dock så är det ganska så dyrt. Det där med järnbrist är jobbigt, har också haft det men jag blev ännu mer magsjuk av mina järntabletter. :(

jessica said...

haha jo jag vet att det inte är BLOD, och att det heter BLUT men det låter ändå äckligt, speciellt eftersom jag är jätterädd för blod. jag ska vänta och se vad läkaren säger, för nu har jag iallafall järntabletter. men det är väl en massa annat nyttigt i det va?
nämen fyy, hur löste du det då? är du återställd?

Anonymous said...

Jag antar att jag är återställd, doktorn sa att jag skulle prova att sluta med dem för det kunde bidra till att magen var ledsen. Det var iofs fyra år sedan och sedan dess har doktorn inte klagat på att jag har järnbrist. Får äta mycket spenat och sådär. :D

Jag vet vad du menar, jag var otroligt skeptisk till blutsaft innan också, sen tvingade min mamma mig att prova det och då insåg jag att det kanske inte var så äckligt ändå. Men du gör rätt i att vara skeptisk till något med så äckligt namn.