Wednesday, January 28, 2009

kokade ägg. sen la jag plastskärbrädan på den varma plattan när jag skulle skära, det tyckte jag tydliggen var bra. blev misstänksam när det började lukta bränd plast. helvete. men mackorna blev goooda!

försov mig dessutom imorse IGEN. hundrade gången på 2 veckor. snoozeknappen och avstängningsknappen sitter precis bredvid varandra, hur tänkte dom? jag tänder inte lampan, reser mig upp, tittar om det är rätt knapp och trycker. jag vaknar knappt, sträcker ut armen och trycker på första bästa och sover vidare. men jag kom bara 20 minuter försent, fick reda på att eftermiddagslektionen var inställd så jag sydde en innerficka och åkte till stan. gick först till nya weekday, även kallat 'stora'. stora lokaler kanske men inget vidare utbud. skulle köpa en kofta men kassan började krångla så jag såg det som ett tecken och sket i det. gick till lilla weekday istället. en del fina grejer men inte imponerande. köpte lite billiga fina saker, tänkte även 'den här kan vara fin i sommar'. det är ju inte bara 5 månader dit..
nu har jag fastnat här. när mättnaden lägger sig ska jag sy en kavaj, uppgiften var att göra mönster efter en bild på en kavaj och jag tänkte sy den i fint tyg istället för toilletyg.

ser fram emot helgen då ska vi till nybro igen. gillar att vara där, lugnt och skönt. jag vill snart åka till stockholm. inte så lugnt men bra ändå. och den ständiga frågan..
VAD SKA JAG GÖRA I HÖST??

No comments: