Saturday, March 07, 2009

stockholm, ten points

MERDE home sweet home. förlåt stockholm för allt negativt jag sagt, jag älskar dig! det är en ljuvare känsla här än i göteborg. igår var mitt mission att köpa tyger till modevisningen, gick först till dolly's och blev stunned. varför har jag aldrig varit där innan? massor av fint, men jag vågade bara köpa 2 tyger, begav mig sen till sundbyberg. hade inga höga förväntningar eftersom jag aldrig gillat där men så har jag heller aldrig varit på lagret och MON DIEU! har aldrig vågat gå in där innan men det var himmelen på jorden! hyllor efter hyllor efter hyllor, var tvungen att gå runt 3 varv innan jag ens kunde börja leta efter vad jag skulle ha. köpte en del tiopoängare men också halvsäkra som jag inte vet om jag kommer använda och hade jag haft mer pengar på fickan hade jag köpt minst dubbelt så mycket. varför finns inte såna här hallongömmor i göteborg? två till poäng till stockholm. resten av gårdagen spenderades hemma hos papi med mina kära småsyskon. T lagade grekiskt som var mycket omtyckt och jag hade en plutt i knät mest hela tiden. minst tre poäng till stockholm. tiden går så fort, jag har gjort mig iordning och ska till dolly's igen och köpa 1kronorsknappar, sen ska jag möta upp älskade saknade teresa och gå runt hela stan, sen byts teresa mot karin och förhoppningsvis hanna för en night on the town. imorrn är det födelsedagskalas för min intesålillasyster hos mami med resten av hela släkten och sen bär det av hemåt men det vill jag inte tänka på nu för nu ska jag till tunnelbanan, next stop odenplan. tjüss!

2 comments:

Anonymous said...

Åh ´Stockholm i mitt hjärta...
så ska det tas

Får inte någon kontakt med du vet vem;)
Tror du det är slut?

Anonymous said...

Åh ´Stockholm i mitt hjärta...
så ska det tas

Får inte någon kontakt med du vet vem;)
Tror du det är slut?