Saturday, May 23, 2009

i en liten lägenhet som ser ut som dagen efter längst upp i en västkuststad. det finaste, det är att man har vänner som man kan träffa nästan aldrig och när man ses igen så är allting precis som förr. bara lite mognare, fortfarande förvirrade inför framtiden. jag trivs, och jag är glad.

om en vecka tar skolan slut. jag panikanvänder industrimaskinerna och overlocken in i det sista. kan du inte köpa en overlock till mig? sommarlov. det kallar jag det. därför att för första gången sen jag var 15 år så har jag inget jobb att gå till. jag känner ingen panik alls. det ska bli så skönt! inte att skolan tar slut (trodde jag aldrig att jag skulle säga) men att vara ledig i 2 månader. jag behöver det, tror jag. om inte någon ringer då förstås och säger hejjagharettjobbtilldig. faktum är att det faktiskt kan hända. nu ska jag väcka den döde och gå ut på den lilla stan.

16 comments:

Anonymous said...

varför svarar du inte?

diana. said...

jag gillar.. att du är glad.

jessica said...

sry sry, vems blogg var det? trodde det var din först så jag blev lite besviken.

diana, du gör mig glad!

Anonymous said...

besviken på min blogg? ok
är det dåligt? Jag gör så gott jag kan.

jag tycker du är jätteduktig iaf

Anonymous said...

och vad är det som gör att du tror att det inte skulle vara min blogg?
nu blir jag besviken

Anonymous said...

är du säker på att du sytt dina kläder själv?

Anonymous said...

så här: jag blir ledsen om du har så låga tankar om mig att du inte tror att jag skulle kunna måla. (Jag har gått 2 konstskolor). Jag kan måla, jag skyltar inte med mitt namn för jag ville inte skryta och jag ville vara "anonym" jag ville att måleriet skulle tala för sig själv, vilket det oxå gör.
Var det oklart, trodde du kände mig men ok. Jag tycker själv det är uppenbart att det är jag.

Anonymous said...

okej du kan ta bort kommentarerna först. ska jag ta bort bloggen då som "gör dig besviken"?

Anonymous said...

äsch glöm det
jag menar att jag var nöjd och så
trodde det var uppenbart
varför kunde du inte tro att jag hade gjort det?

och varför svarar du inte? det gör ju att man inte vill skriva till dig

jag förstår att du är upptagen NU
men annars menar jag

jessica said...

kära hanna, du behöver inte vara otrevlig. det gör att jag inte vill svara. okej jag visste inte att det var du eftersom att du la ner det där med bloggandet för längesen, men nu vet jag och jag är grymt imponerad. jag vet att du kan måla, ursäkta mig. jättefint. du är duktig.

Anonymous said...

det är ingen BLOGG i sådan bemärkelse det är ett sätt att samla saker jag målat.
och det var väl inte otrevligt att skicka länken?

du kan som sagt radera kommentarerna.
Jag har ju försökt NÅ UT till dig men du har bara inte svarat. (vilket kan uppfattas som otrevligt det med, eller hur?) Då blir man kanske lite ledsen. Jag menar det var ledsamt när du flyttade.
men det är glömt nu.

tack för kommentaren iaf. Det betyder så mycket.

jessica said...

det var ledsamt. och jag är väldigt sällan på internet nuförtiden, mer lär det bli efter imorgon. skicka ett sms istället. jag kommer till malmö i sommar, vi kan väl ses?

Anonymous said...

Haha "det var ledsamt" :)
jo, det var jobbigt när du flyttade, jag tror inte du fattade det. Men det är över nu.
Men JAAAAAAAAAAAAAAAAA kom till Malmö
:)
smsa mig, jag har inte ditt nummer

Anonymous said...

vi kan ju byta med varandra? jag tycker dina trikåkläder borde passa mig :)

jessica said...

oj, jag som knappt gjort några trikåkläder, men jag kan om du vill! hehe.

har bråttom nu så jag hinner inte skriva, men jag har inte ditt nr heller! tar reda på det sen! puss

Anonymous said...

ok menade kanske att jag mest använder trikå för det är bekvämast och sitter ofta ok
sen är det lättsytt med kanske
leopardgrejen är väl trikå?