Saturday, June 20, 2009

jag vill ha en lägenhet i ett gammalt hus, i ett hus som inte spökar. i midsommarkransen eller majorna ska lägenheten ligga, nära vattnet och med mycket gröna träd. nära till en butik och nära till stan och bra promenadvägar. lägenheten behöver inte vara så stor, det enda som behöver rymmas förutom det självklara då, mat och sovplats, är en ateljé med ett stort högt bord som jag kan rita på. och ett långt lägre bord till mina maskiner. hyllor staplade med skor, pärmar, tyger och fina prylar. väggarna ska vara mörka, röda, lila eller svarta eller bruna. provdockor ska stå härochvar som ska prydas med fina klänningar helst gjorda av mig själv och väggarna ska prydas av tavlor. fullt med tavlor som beskriver vem jag är. inte om mig, bara talande tavlor. min pappa har en picassoliknande stor tavla i rött som skulle passa perfekt. och så skulle alla dessa hänga på väggarna i de olika rummen. och illustrationer av liselotte watkins. fina gamla möbler och begagnat romantiskt porslin och gamla kaffekannor. och min svarta katt, den bästa och finaste inredningsdetaljen. så vill jag ha det. och så vill jag ha min familj, martina, diana, karinj, cajsa och josefine i mitt liv varje dag.

1 comment:

diana. said...

åh så fint det lät. vill me ha..