Monday, August 17, 2009

gossip girl

det bästa med mitt låånga sommarlov har varit att jag kunnat ägna mig åt en av mina favoritsysselsättningar, dvs läsa böcker. jag erkänner, jag är ingen litteraturfilosof som läser kafka och sånt där, eller ja, det har hänt, men ni fattar. jag läser vanliga jävla romaner. hela min familj är bokmalar och mamma köper varenda ny pocketbok som kommer ut så därför är det bara att åka dit och plocka när man börjar närma sig slutet bland de senast hämtade böckerna. och som ni kanske vet så är jag ett fan av amerikanska ungsomsserier, jag vet inte hur många gånger jag har sett samtliga säsonger av OC och gilmore girls med flera. häromveckan var jag hemma hos pappa och hans fru började plocka fram gossip girlböckerna och prisade dom högt. jag har aldrig sett gossip girl, vet inte varför, det har bara inte blivit av. nu har jag streckläst dom 4 första böckerna i serien och jag är FAST. så fantastiskt. eller helt enkelt så lättläst och drömmen om att vara en rik ungdom i new york och blabla. jag var nyfiken på om serien var lika bra så jag började kolla på det första avsnittet och blev så jävla besviken direkt. för det första så är det i boken så att när serena kommer tillbaka till new york så är blair så förbannad oh svartsjuk att hon vägrar prata med serena på flera veckor. i serien ba heeeeej älskling jag har saknat dig. fail. chuck bass som är den sliskigaste killen i new york i böckerna är typ den snyggaste killen i serien och man VILL ha honom, i boken vill man inte ens se åt honom. faaail. och jenny humphrey är kort, har lockigt hår och har new yorks största bröst och blir tillsammans med nate pga det. i serien är hon typ lång och blond och skitsnygg. jag tänker avrunda med att säga att den största besvikelsen var när daniel och serena faktiskt var i princip ett par i serien. och han är dessutom en vanlig snygg kille. i böckerna är han en lite bortkommen poet som egentligen inte vill ha med societeten att göra och är helt besatt av serena, dom börjar umgås och så men han skriver en massa dikter och beter sig som ett freak och stalker så hon sticker illa kvickt. failfailfail.

phju, jag tror jag håller mig till böckerna tror jag. om jag inte skulle komma över en skiva med alla avsnitt.. har hört att man kan fastna där också.

No comments: