Sunday, October 01, 2006

WANNA DISCO WANNA SEE ME DISCO

tänkte att jag kanske skulle spinna vidare på det där med att jag är bakfull idag. eftersom jag inte är det så ofta längre så blir gå-ut-upplevelserna nästan som när man var 18 år och nyförälskad i att man inte blev nekad att komma in på ett ställe för att man var för ung. anyway. på tunnelbanan hem från jobbet fick jag ett sms, med okänd avsändare, där det stod
"Jag drömde att vi hade sex! Och du va blond". försökte desperat (eller desperat och desperat, jag skickade ett kort väldigt undrande sms) få reda på vem som har såna våta drömmar om mig. det enda svaret jag fick var "men haha! aja, om du ska till ace ikväll så kan du få reda på det.. annars får du väl stalka a la hitta.se". och jag skulle ju inte till ace. så jag skrev ett hotfullt sms och då vågade han inte vara tyst längre, det var såklart don juan. planen som från början hade varit att komma hem och vara med på kollektivfesten övergick i att jag snabbt kastade i mig buffén och efterrätten och sprang runt och provade kläder medan dom andra körde allsång med tex army of lovers. jag åkte med 12,50:- och en vinare till fresh kresh och don juan hade fått för sig att hans dröm varit sann, eller ville att den skulle bli det, men jag avböjde och åkte istället till fridhemsplan, min dejt åkte till zinkensdamm, och det blev missförstånd. men tillslut hittade vi varandra och kom efter många om och men fram till festen som jag inte riktigt förstod om det var en bratfest eller en indiefest. jag kände mig någonstans mittimellan och sa inte så mycket, försökte mest koncentrera mig på att verka hyfsat nykter, jag tror det gick. vid halv två åkte vi till ace och dansade dom få timmarna som var kvar, jag måste lite halvhjärtat säga att jag gillar ace. här har man gått och prisat baba sonic, och man inser vilken liten stad stockholm är. ja, dom flesta var där, men det känns alltid som att det saknas någon när inte sickan är med ute, min manliga motsvarighet, som alltid ska vara på alla klubbar och fester och när han inte är det så saknas det som sagt någonting. sen tog det mig ungefär två timmar att komma hem. och jag tror att jag grät, men jag vet inte.

idag är det 1a oktober, nu kan ingen förneka att det är höst. äntligen har jag rätt. jag älskar hösten. jag vill vara hemma och dricka kaffe, läsa böckerna jag lånat, kanske måla, skriva, äta lots'n'lots of onyttig mat och snutta med min kattunge som jag nästan aldrig är hemma hos. men jag har en underbar mamma som bestämt att jag ska jobba kvällspasset idag, in your ass!

imorgon, imorgon ska jag börja vara nyttig. jag ska bara äta frukt och promenera mycket. förhoppningsvis leder det till att min bulle på magen försvinner (jag är inte gravid). ska bara äta upp chipsen först.

1 comment:

Carl-Oskar Linné said...

parisparisparis!
har du gjort slut med paris? eller tänker du som jag, att det vore ju fint med någon liten dans till? inte på ett tag, men jag tänkte: http://www.ccfs-sorbonne.fr/Intensive-French-language-course,209.html?session=1&annee=55