Saturday, November 11, 2006

exactly where you want me to be


det har väl blivit till en vana att åka hem till pappa när dom inte är hemma. det är så skönt att få vara ifred, visst jag älskar kollektivet men jag orkar inte vara social hela tiden, har samma känsla som jag har varje år vid den här tiden. behov av att vara ensam och läsa böcker eller sy kläder. haha klyschan; jag läser sylvia plath med tända ljus och äter pepparkakor. och herregud kära blogg, kära läsare, häromdagen köpte jag blommor, alltså krukväxter. j a g KÖPTE BLOMMOR, levande växter. och jag kände mig mysig och vuxen, föredrar nuförtiden att vara hemma och vattna blommorna (ok jag har bara vattnat dom en gång) framför att gå ut. jag blir så trött av att gå ut, gammal? utarbetad?

igår hämtade peter swartling post av mig och jag hade ner allt som låg på disken ner på golvet och kände mig dum när jag frågade om legitimation. jag funderade efteråt på om jag skulle ha börjat sjunga någonting lite spontant men jag lät bli men var övertygad om att han skulle komma tillbaka och vilja göra en stjärna av mig pga min utstrålning, nya darin liksom. jag hoppas han inte kommer idag. har tagit på mig en blus som är marias som jag vanligtvis aldrig skulle ha på mig och sminkat mig kladdigt. inte inför maskeraden utan mer för att jag känner för en förändring. jag ser ut som ernst billgrens fru, och känner mig lika flummig i det här inlägget.

No comments: