Friday, November 03, 2006

goodnight and goodbye

inga kommentarer sen sist? betyder det att vi inte har några läsare bloggen? betyder det att jag borde sluta skriva? nja, vi får väl se.

jag snodde en sån där tjej-mode-tidning igår från lunchrummet och läste en artikel om ett ämne som verkligen berörde. jag läste på tunnelbanan och hörde inget annat omkring mig, jag blev helt, vad ska man säga? ställd, chockad. men framförallt, det slog upp mina ögon. plötsligt insåg jag. vad har jag hållit på med? varför har jag godtagit ett sådant beteende från någon människa över huvudtaget? det blev så påtagligt när varenda punkt i 'så här vet du'-beteckningen stämde in. jag vill inte skriva vad eller vem det handlar om, det har ingen med att göra och det vore bara onödigt att make a statement i en blogg, därför får ni (ha ha just det jag hade inga läsare) nöja er med denna kryptiska insikt. jag känner mig så fruktansvärt fri. nu är jag bara min egen.

6 comments:

Anonymous said...

hej hej tralalala
eeh hihi
liksom

jessica said...

EN LÄSARE! fantastiskt!
men vem?

Anonymous said...

det är ju aldrig någon som läser bloggar, börjar kännas lite onödigt att skriva skiten eller vad säger du?

jessica said...

ja vem skriver man de för? hoppas man på att jan guillou ska hitta den och tycka att det är det mest fantastiska han någonsin läst och sen vilja publicera tre böcker? i love my blog

Anonymous said...

haha jan hatar ju bloggar, men kanske Liza "Snygg" Marklund?

Böcker kanske är det nya?

jessica said...

det finns ju bokcaféer, men det revolutionära i dom kanske inte ens sett sin början. det blir som lattemammor! liza, ring mig!