Friday, January 12, 2007

igår fick jag dundermassage. jag bad nihad massera mig en stund eftersom jag har så ont i axlarna att det strålar ut i resten av kroppen och ger mig misstankar om hjärntumör. hon hade sin kontaktperson sousy här som länge satt tyst men sa efter en stund att hon gått en massageutbildning i ca 1 år och sen jobbat som massör. thank you god. sen somnade jag med värmekudde på axlarna och idag känner jag mig stelare än en streck-gubbe. alltså ännu värre än innan massagen. jag hade tydligen vattenfyllda muskel.. hålor? och diverse knutar ner över hela nacken. det är priset man får betala för att jobba så mycket (har hört att det är ute att prata om hur mycket man jobbar så hädanefter ska jag bara skriva om hur himla ledig jag är). ont som fan gör det iallafall.

vi fick nyss reda på att karin, som jag nästintill delar rum med, ska flytta ut redan idag. det känns.. konstigt. skönt att få ha rummet för sig själv tills någon annan flyttar in, men tråkigt att vi blir en person mindre i vårt opretentiösa kollektiv. och jag gillade skåningen trots allt. iochförsig så funderar jag också väldigt mycket på att flytta. jag irriterar mig på att jag irriterar mig på att jag vill vara ifred. och så blir jag ännu mer irriterad fast det enda jag vill ha är lugn och ro. och sällskap. hur nu det går ihop.
jag har börjat fylla min kalender med saker jag VILL göra och inte saker som måste göras eller som jag inte gör. på tisdagkvällar hädanefter ska jag gå kurs i mönsterkonstruktion och jag hoppas att inspirationen till att sy kommer tillbaka, jag har inte haft någon riktig inspiration på ett år. på torsdagkvällar är det franska och resterande luckor ska jag bli en svettis. malin är väl friskis då.

3 dagar kvar till löning, till uthämtning av nya jackan och tills jag kan börja leva igen. jag är ledsen att säga det men pengar ger lycka.

2 comments:

Anonymous said...

Mickes mamma är massageterapeut och har lovat att ge mig en gratis behandling nästa vecka eftersom min axel har varit fucka de senaste veckorna. Så join the club baby.

jessica said...

ja, jag kanske borde det. det är en man som brukar handla som påminner så mycket om micke att jag tänker att det är mickes pappa, varenda gång. sån där mysig man som hugger ved och eldar löv.