Thursday, April 05, 2007

inget är så starkt som kärleken mellan 2 systrar och en av dom gör tydligen allt för skolan

Johanna säger:
vet du vad jag just gjort ?
jessica - lafabuleuse.blogspot.com säger:
haha nej
Johanna säger:
skrivit ett bröllopstal till dig

(min lillesyster är störd i huvudet och den bästa jag vet, tänker inte som gammal journalistikhagga påpeka stavfelen, som tur är ska hon bara läsa upp det i skolan)

"Bröllopsstal till syster

Idag gifter sig min syster, Jag minns hur förfärad du blev när du insåg att jag förlorat min oskuld, hur arg du var för att mamma låtit en kille sova i samma säng som jag, trots att det var något hon listat ut i efterhand.
Idag ska jag förlora en annan oskuld, nämligen min talaroskuld, och ska jag vara ärlig syster så är du den enda som jag skulle kunna tänka mig att ge den till. Jag är lite förvånad över att stå här idag, förvånad över att vi alla samlats här för att fira din eller snarare er brölloppsdag.
Minns du Jessica Minns du När vi var små? Minns du när vi Lekte med våra dockor, alla med mycket bestämda namn och personligheter, Minns du hur vi planerat exakt vad vore män skulle heta, exakt hur våra barn skulle se ut. Våra planer rann ut i sanden i takt med att vi växte upp och du bestämde dig för att aldrig gifta dig, aldrig skaffa barn. Samboförhållande i en lägenhet på söder, det var mer din grej.
Du höll fast vid den här tanken länge, fram till något år sedan var du totalt övertygad om att du valt rätt väg i livet, därför tror jag inte att jag var ensam om att höja på ögonbrynen när den här inbjudan damp ner i brevlådan. Men självklart följde med förvåningen lycka, lycka över din lycka… När jag står här idag, med blicken i dina ögon är det den jag ser tindra, och precis som när jag var sju anser jag att du är det vackraste som satt sin fot på denna jord.

*****,*****.. Hur ska du stå ut med Jessica? Hur ska du klara att bo under samma tak som henne? Tro mig jag har provat, och det är inte det lättaste.. Jag har säker ägnat minst et år av mitt liv åt att skrika åt denna kvinna. Jag antar att du vet att hon har ett hemskt morgonhumör? Att hon är en hejare på att missa bussen? Jag beundrar dig för att du väljer att stå ut med detta, jag är glad att det är just du som valt att stå ut med detta. Jag har alltid varit övertygad om att min syster skulle hitta en oorganiserad smått hysterisk man så att jag skulle få fullt upp med att trösta emellan bråken, och vara överlycklig när livet leker. Så presenterar hon mig för dig en lugn trygg rolig organiserad kille som dessutom har fast jobb…
Tro mig hela familjen älskar dig inklusive jag… Och ***** oroa dig inte Jessica har faktiskt sina fördelar också..:)

Ni har hittat varandra, ni har upptäckt att ni är själsfränder, ni har idag valt att leva hela livet tillsammans…. Jag är övertygad om att det kommer gå bra, övertygad om att ni kommer få det lyckligt ihop. Kärleken som lyser i bådas ögon när ni tittar på varandra är så stark att det känns som man skulle kunna ta på den även på en halv mils avstånd… Använd den igenom de förhoppningsvis få motgångar som kommer att möta er och då är jag så som trollunge syster, och som svåger ****, övertygad om att ni kommer klara allt tillsammans.

Nu tycker jag att vi skålar för brudparets lycka……."

6 comments:

Anonymous said...

å fy fan! vad avis jag blir! vill oxå ha ett kommande bröllop! och en syster som skriver så fint tal! det är så man vill gråta. Vilken duktig syrra!!
Va snäll mot henne!
pyss

Anonymous said...

Inte ett öga torrt på det bröllopet! Ska vi gifta oss? Helt klart värt att stå ut med ditt morgonhumör om man får höra detta tal på dagen-D! Puss, kram och nyp i stjärten från Mr Snusmumrik

Anonymous said...

vackert!

jessica said...

jag har ju mina positiva sidor, det skriver hon ju faktiskt. hoppas bara att mannen hon skålar för vet om det. käre snusmumrik, vi går tillsammans.

jessica said...

förutsatt att du är rik då, såklart.

Anonymous said...

hon är inte ensam om att göra allt för skolan.
jag har precis gjort det samma till min storasyster ;):)