Tuesday, September 04, 2007

det kanske är dags för en uppdatering kära läsare! jag har ju då införskaffat en ny kamera så dom som känner till var jag lägger upp mina exklusiva bilder har ju redan fått en försmak för mitt nya liv. no complainings on värnamo, egentligen. man ser ju knappt stan utan sitter här i byggnaden där både mitt rum och lektionerna håller till. det äts väldigt mycket så 3 ggr om dagen går vi ner till matsalen i huvudbyggnaden och det är väl ungefär det. men vi har även hunnit med att smaka lite på värnamos uteliv, suttit i parken vid kanalen och provat på diverse fik och en del shopping, så klart. vi har suttit på en skolbuss som tagit oss runtom i sverige, idag var vi bl.a på ett fruktansvärt tråkigt föredrag i jönköping om sveriges alla folkdräkter genom tiderna. kompis, killen pratade och visade bilder i fyra timmar. FYRA TIMMARS prat om folkdräkter. i say no more. förra helgen åkte vi däremot på shoppingtur i jönköping och det var ett antal procent roligare. nu i helgen tog jag tåget till malmö, vi spontanåkte till köpenhamn och drack för starka drinkar, jag hängde i björns kök och minglade på debaser med alex och hans kompis. självklart åt jag en fetaost-falafel. och shoppade ett par skor. men eftersom jag är kär i den här skolan och min klass så kändes det som att jag var borta i flera veckor och det var underbart skönt att komma tillbaka.

när vi inte flänger runt hänger vi härinne, i vävsalen, det har tagit seriöst mer än en vecka att sätta upp en vävstol och jag blir lätt uttråkad. annars är vi i sömnadssalen, kollar på oc-boxen, sex & the city-boxen, diverse filmer och stickar. mysigt, lugnt och skönt. och tro det eller ej, idag var vi nere i skolans gympasal och svettades som fan på intensivgympa, fan vad jag ska bli fit här nere alltså. idag stod jag längst bak och hade lite prestationsångest, hädanefter ska jag stå längst fram. jag är en kärring. and i'm lovin it!

2 comments:

Anonymous said...

Baby, jag måste säga att det glädjer mig något helt otroligt mycket att du trivs så bra i skolan. Det gör pluggandet tusen gånger lättare om man gillar det man håller på med.

Saknar dig helt otroligt mycket här uppe dock.

I heart you
Puss

Anonymous said...

hej, jag kan fortf inte förlåta att vissa sthlmare missade malmöfestivalen!! alltså den är ju GULD. missa inte igen. Vrldens bästa fest! i en vecka liksom.jaja boka nästa år.