Monday, December 31, 2007

happy new year, what if we compromised? happy new year, i am open

här är man en god medborgare och anställd på självaste nyårsafton. klockan ringer 03.10, snoozar obligatoriskt en timme, kliver upp relativt pigg och glad över att ha kunnat sova några timmar, gör mig lite onödigt fin för att iaf lite få känna av att det är nyårsafton, går ut och sätter mig vid bussen och inser ganska snabbt att där kan jag få sitta ett tag för jag varken hör eller ser någon buss. nej då är det ju lördag idag på en måndag och sl tycker tydligen inte att man ska behöva åka buss klockan 5 på morgonen utan man får så snällt sova till 6, vem bryr sig om mitt omänskliga schema liksom? sl ska vara jävligt glada att jag vaknade på rätt sida för det gör jag väldigt sällan och folk i min närhet har lärt sig att det inte är någon idé att ens ge mig en blick på morgonen. jag bara förbannade världen lite och satte på en kopp kaffe och njuter av att ingen är vaken och försöker ignorera tanken på att jag ska jobba 12 timmar, vilket iofs är en bra resumé för hur mitt år har sett ut. därför har jag ignorerat allt vad nyårsplaner och nyårsstassar heter och det enda jag tycker är synd är att jag inte får en nyårskyss av mannen som befinner sig i en helt annan del av sverige, men vem har bråttom, det nya året har ju inte ens räknats in. bonne année!

No comments: